söndag 6 september 2009

V a r d a g s l y c k a

För mig är det sann vardagslycka att gå och lägga sig i god tid för att orka läsa en stund innan man somnar. Under några veckor har jag varit boklös och känt mig ganska fattig. Men nu ligger det 8 helt nya pocketböcker och väntar på att bli lästa.


Jag valde "Slumdog millionaire" som första bok och den är riktigt bra. Ska faktiskt bli roligt att hyra den Oscar-belönade filmen sedan.

Frågan är nu bara hur länge den här bokhögen kommer att räcka?! När minstingen låg i magen läste jag 2-3 böcker i veckan, men som icke-gravid lär högen räcka längre...

6 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

2-3 böcker i veckan var många år sen jag avverkade... Saknar det jättemycket, men det finns inte mycket tid och ork över när dagen är slut. Men jag är optimistisk, det ligger fyra nya böcker på bordet och väntar på att följa med maken och mig på semestern. Om inte annat, så kanske jag kan läsa lite på planet.

Jag har lite svårt för att titta på filmen när jag har läst boken. Framför allt om jag verkligen gillade boken. Värsta skräckexemplet var att man valde Tom Hanks till Da Vinci koden.

Annelie Johnsson sa...

Läser också en massa böcker, blir nog två i veckan oftast. Igår läste jag ut en Riktigt bra bok- 19 minuter, av Jodie Picoult. Den tycker jag absolut att du ska titta efter när du kommit igenom den andra högen...

Kram!!

Petra C sa...

Åh, vilken härlig hög! Älskar också att läsa, men tiden räcker inte till. Somnar ju in på tåget till och från jobbet allt som oftast. Typiskt, när man för en gångs skull får sitta ostört.

Har en stor "hög" med olästa böcker och en lista på de jag vill läsa därefter, bland annat den av Åsa Larsson som du har i din hög där nu.

Kram!

Gottegrisen sa...

Slumdog millionaire var jättebra som bok, men som vanligt kunde filmen inte mäta sig med boken.

Kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

Sant och mitt sängbord är tomt, måste åtgärdas- bra att du påminner mej. är du med i någon bokklubb eller har du bara gått på egen känsla?

Kramis

Persilja sa...

Jag känner mig heeeelt värdelös om jag inte har en bok på nattduksbordet (eller heter det nattygsbordet?). Att ha en sån hög som du är rikedom. Vill också läsa Slumdog...