onsdag 4 februari 2009

R a p p o r t e r i n g

Familjerådet som vi hade igår eftermiddag gick bra. Barnen räknade själva upp vad de ska ansvara för i vardagslivet och blev väldigt entusiastiska när jag berättade om schemat som ni ser på kylskåpet. Där ser man en roterande ansvarsfördelning av fram- och bortdukning av middagen samt planerande av en aktivitet och dessert/vecka. Roligt!


Under kvällen medverkade jag och sonen i en skidtävling. OCH JAG VANN: en pizza på utlottningen efteråt! Roligt det också! Fast ännu roligare var själva skidupplevelsen i perfekta skidspår och i lätt snöfall. Mysigt...

8 kommentarer:

Cajsa sa...

Åååå...jag får ångest. Ni är så organiserade. Lyckostar!!!

Blåbär och hallon sa...

Grattis! Det låter som om du blivit skidproffs!

Själv är jag precis i nationella-prov-hysterin och ganska stressad, skulle nog ha behövt lite skidåkning...

Kram

s.m.i.l.e sa...

Din turgumma! Du vinner ju allt du ställer upp i! Grattis!!
Och vad kul att se mer av ditt härliga rosa kök! Jättefint!

Sara Mårtensson sa...

Tack söta du!! :-)

Vi hade en dag i helgen med härligt blå himmel och jag älskar den! Perfekt temperatur var det också för vi hade bara -6 grader. Oj vad jag njöt!

Skålen du önskar står på min önskelista också. En genomskinlig, de är ju så fina!!

Vad härligt med skidåkning.. måste nog plocka fram skidorna snart och trä dragselen på vovven.. hon är ju skapt för det.

Härligt att du har köpt kappa och stövlar!! :-D Jag önskar att jag också kunde göra det men det är den sportiga stilen som gäller här också!

Ha de fint!

Kram Sara

♥ cloudberrie ♥ sa...

GRATTIS till vinsten! Här tävls det också för fullt, men de är sambon och äldsta dottern. Jag törs knappt erkänna, men jag har inte stått på längdskidor i år...

Vad härligt med schema, den idén ska jag försöka införa här hemma med.

KRAM från Eva

Pia sa...

Här har vi inget sådär välorganiserat schema (smart) men grabbarna har i och med en förhöjd månadspeng även fått vissa ansvar: skotta bort snövallen och sopa bron när man kommer hem från skolan, ta in posten och plocka ur o i diskmaskinen. Själva har de gjort en fördelning vem som ska jag göra vad vilken dag. Och SÅ skönt tycker mamman o pappan att detär att dessa saker är gjorda när de kommer hem :-) Får se hur länge det håller...

Grattis till pizza-vinsten - vi fick hem 2 st vinster till familjen med och 3 grabbar som alla tyckte det var en kul kväll. Själv försöker jag vila bort min förslitningsskada, hm...

Pia sa...

Du har förresten en utmaning i min Blogg ;-)

Petra C sa...

Det ska bli spännande att få höra rapporter framöver om hur det går med schemat.