tisdag 3 februari 2009

D a g e n s

..."Jag är nöjd med!" Sängarna är renbäddade och sovrummet känns fräscht.

... vardagstips: Sängkappa ~ gör att man hittar alla sina hårspännen när man byter sängkläder. Och lite annat också för den delen... VEM ÄR DET SOM ÄTER I SÄNGEN EGENTLIGEN?


... tanke: "Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek - så kommer folkvettet av sig självt" säger Astrid Lindgren, och jag tror henne, javisst, MEN de måste ju fostras lite också och idag ska vi ha familjeråd och prata om det här med ansvar... Dottern kan ju inte varje dag skrika att alla hennes kläder är fula och kasta dem på golvet... Och sonen MÅSTE kunna slänga saker som är trasiga istället för att lägga dem överallt i sitt rum.



... fantastiska:
Minstingen leker med dockor och kan faktiskt få på dockan en mössa!



...otippade: JAG, just det JAG, har köpt en kappa och skinnstövlar och ser fram emot en fest den 13 mars som jag och maken ska gå tillsammans på tack vare en snäll mommo som ska vara barnvakt! (Kan tillägga att det är otippat eftersom jag har lite mer sportiga kläder till vardags samt att vi sällan, väldans sällan går på fest utan barnen.)

2 kommentarer:

Cajsa sa...

Oj vad fin du ska bli! Hoppas att ni får trevligt den 13:e. Jag håller med både dig och Astrid. Och känner igen en 4-årings beteende. Vår är som en tonåring. Om man inte kommer på studs, så säger hon: - Nämen, då skiter vi i alltihopa då om ingen tänker hjälpa mig. Nämen, jag kan väl gå till dagis utan strumpor idag då. Läter väldigt uppsnosig i rösten dessutom. vojnevojne...

s.m.i.l.e sa...

Kläderna ser jättefina ut! Jag har haft en väldigt grå höst och vinter, klädmässigt. Det har bara blivit så, jag har fastnat för en del grå kläder. Just den grå nyansen på din kappa är jättefin, tycker jag. Önskar dig och maken en trevlig kväll den 13e!