fredag 6 februari 2009

U t m a n a d

Jag har fått en fotoutmaning av Pia Plupp med bloggen Livet mitt i livet.

Här är reglerna:
- Gå in i mappen Mina bilder (eller My Pictures, eller var ni nu har era foton).
- Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.
- Visa bilden på bloggen och skriv något om den.
- Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.
- Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade.



Den här bilden är ifrån något av förra årets alla barnkalas. Förutom att den får mig grymt fikasugen så önskar jag att jag kunde fixa fram liknande "bullfat" utan att blinka till söndagen om 2 veckor då dottern fyller 5 år. Jag lovade mig själv efter minstingens kalas i oktober att jag till nästa barnkalas skulle göra det riktigt enkelt för mig och bara bjuda några få, och dessutom "bara" bjuda på varmkorv och tårta. (Som om det vore lättare...) Det är bara det att hon fyller år på en söndag och då vill man bjuda alla småbarnsfamiljer man umgås med! Och varmkorv... Hur kul är det egentligen?

Vi får se hur vi gör. Rapportering lär ju komma såsmåningom. Kanske hyr vi Stadshuset... ;)
Jag skickar den här utmaningen vidare till några som jag tror har den här utmaningen ogjord:

6 kommentarer:

Cajsa sa...

Hihi...ska genast ta mig an utmaningen!

Cajsa sa...

De där bullarna såg smaskiga ut! Vore gott till kaffet just i denna stund!

Sara Mårtensson sa...

Tack vännen!! Ska ta mig an utmaningen senare!!
Mums! Mums!

Kram Kram

s.m.i.l.e sa...

Åh....vad fikasugen jag blev!

s.m.i.l.e sa...

Längst ner till höger på bild. En sån vill jag ha! NU! Hade suttit gott till en sen kvällsfika. :-)

Petra C sa...

Vilket kakfat. De där bullarna hade inte varit fel!