onsdag 2 december 2009

K a l e n d e r g å v o r

Många bloggande småbarnsmammor sliter sitt hår för att kunna fylla paketkalendern med roliga saker. Så även jag tills jag hittade denna sida på nätet:


Nu har jag fyllt kalendern med målarsidor, klippdockor och julpyssel. Och det bästa av allt ifrån denna sida är julberättelser där de egna barnen har blivit huvudrollsinnehavare, och dessa julberättelser har jag delat upp i flera delar så att de räcker några dagar.


Eftersom jag vann en vacker paketkalender i tyg förra året har jag fyllt den med allt utskrivet (samt några andra paket...) men jag kläckte även en lätt idé ifall man inte har en paketkalender, eftersom jag ville skicka in ett bidrag till pysselutmaningen hos Petrified in pink.


Ti
llägg: Och den fantastiska Petra på Petrified in pink belönade mig med 100:- i shopen. Jippie! TACK Petra!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så smart! Skall genast kollas in! Tack för tipset!

Unknown sa...

Kika in här, skall du se en trevlig överraskning...

http://emring.blogspot.com/2009/11/tofvas-prinsar-och-prinsessor.html

Maila gärna mig din adress när du läst meddelandet.

GRATTIS (kunde inte hålla mig, hi hi)

mommo sa...

Bra med dina tips även till min förskola.....GRATTIS till vinsten.

s.m.i.l.e sa...

Nästa år...

Jag gratulerar även jag, trots att jag inte kollat till vad ännu. Men GRATTIS, min turgumma!

s.m.i.l.e sa...

Vad roligt att du vann en sån fin tavla till lilla skruttan! Grattis till henne också!

Upplevde inte filmen som så lång, faktiskt. Det blev en bra avslutning på en riktigt tråkig jobbdag. Lite snabbshopping (en finklänning till mig själv!) och så bio med en liten påse pistagepraliner. Ensam i biomörkret. Tassade hem i Lunds julpyntade kvällsmörker, festandes på en falafel medan det regnade lite snöblandat... :-) Vardagslyx! Lund är ju en så himla mysig stad! Framförallt i juletid.

Anonym sa...

Vill bara önska er en riktigt God Jul! Kram Milla/ colormythoughts

Pia sa...

Kalendern är nu klar, delvis tack vare ditt fiffiga tips!


Ha det!

Gottegrisen sa...

Grattis! Det är alltid roligt att vinna :o). Det är inte omöjligt att jag smyger in någon målarsida eller så i vår aktivitetskalender.

Trevlig helg!

//Linda