söndag 23 november 2008

V i n s t

Otur i spel men tur i kärlek ~ det anser jag att jag har. Men nog håller jag trots det med om att jag har haft en hel del tur i de bloggtävlingar som jag har varit med i! Nu har jag nämligen vunnit igen, och den här gången är det en fin-fin paketkalender härifrån. Så nu behöver kanske inte maken snickra ihop hornen som jag hade tänkt hänga lite paket på.


Men jag har ju bara fixat paket till söndagarna. Så hur gör jag nu? Kan jag använda mig av paketkalendern på något annat sätt också? Får nog fundera lite på det... Glad över vinsten är jag i alla fall!

Tillägg: Nu kom jag på hur jag kan göra! För de dagar som jag inte har paket till barnen kan jag skriva någon aktivitet som vi kan göra tillsammans just den da'n. För aktiviteter till december månad finns det ju en hel del: bakning, städning, julklappsinslagning, julkortspyssel, julkortsutdelning till de i närheten, lucia-tåg, mer städning och en massa roliga utomhusaktiviteter. (Tänk förresten att man kan vara en idéspruta 22:55 när man inte har sovit något de senaste nätterna pga skrikande 1-åring! (Som skriker pga att hon inte längre ammas...))

4 kommentarer:

Sara Mårtensson sa...

STORT grattis till dig! Vilken lycka att vinna ett sånt fint pris!!

Kram Sara

StrandviksVillan sa...

Grattis till vinsten! Har sett den varianten tidigare också, men den du fick var verkligen snygg! Vilken superidé att "ge bort" en aktivitet! Kostar (kanske) ingenting och garanterat uppskattat av barnen.

Får se om du får en vinst till i mitt lotteri? Lycka till!
Kram Anki

Annelie Johnsson sa...

Grattis! Har sett att du länkat till en massa tävlingar, jag är oftast alldeles för slö för sånt, men så vinner jag ju heller inget...

Petra C sa...

Grattis till vinsten! Och vilken väldigt bra idé med aktiviteter och pyssel istället för presenter varje dag.
Har själv funderat på en paketkalender men mannen och jag har bestämt oss för att köra adventspresenter (som adventstomtenissen kommer med när man minst anar det varje adventssöndag) precis som vi gjorde förra året.