söndag 23 november 2008

S n ö a r

Och snöar, och snöar, och snöar... NU kommer det mängder av snö och vi skottar och skottar och njuter eftersom familjen i det här huset älskar allt som har med snö att göra.


Dagen idag har vi spenderat utomhus på förmiddagen, och på eftermiddagen har jag och flickorna har besökt en julmarknad, men jag ska vara helt ärlig och säga att om man har upplevt RIKTIGA julmarknader så kan man nog inte kalla den här julmarknaden annat än en liten liten loppis där det också fanns 2 julgranar...

En julmarknad jag verkligen har fina minnen ifrån var den på Bosjökloster slott utanför Höör. Fantastisk var den 1998 i alla fall. Jag kan faktiskt just nu önska att jag hade det här utbudet av julmarknader att välja bland. Men jag får väl glädjas åt att vi definitivt kommer att ha snö under hela julmånaden. Och ytterligare 4 månader förstås!

5 kommentarer:

Sara Mårtensson sa...

Hej!
Vi har också fått mera snö och precis som er så gillar vi det! I alla fall nu i början.. i slutet av vintern kan man vara lite less ;-)
Önskade att vi också hade någon form av julmarknad här, det enda vi har är skyltsöndag på första advent och det inte så mycket kul.

Kram Sara

s.m.i.l.e sa...

Julmarknader ja... Hade längtat hela året efter min favorit - Sofiero - och det visade sig att det var denna helgen. Snö och solsken och några minusgrader, perfekt för en julmarknad. Men så krockade det med sonens fotbollsträning och kusinens fjortonårskalas, så det blev ingen julmarknad för den här familjen i år. Åtminstone inte just där... Attans också!

Men några pulkaturer i snön har vi hunnit med! Mamman åkte flest turer ner för backen. Tätt följd av sonen, och så dottern på tredje plats. Pappan hade gärna också åkt, men en massa måsten kom före, så det hanns inte med... Han får ta en tur med lillan imorgon när vi andra är i skolan och på jobb!

Tessan sa...

Hejsan
Åh ännu mer snö. Mina tvillingar har iallafall plogat med sin fyrhjuling, fast det endast är 3cm snö. Gissa om de var lyckliga.
Ha det bra.
Tessan i Värmland

Hemma hos Klara... sa...

Åh, vad snö ni har fått, hoppas det blir lite snö i natt hos oss...

Grattis! Du är vinnaren av paketkalendern, maila mig din adress så kommer den på posten :)
mail@klarafardiga.com

Kram Helena

s.m.i.l.e sa...

Grattis!!! Det är ju helt makalöst vilken turgumma du är!! Hur bär du dig åt? Underbart! Vilken superfin kalender, förresten! Och vilka kanontips - du var väl värd att vinna. (Igen!) :-D