söndag 18 oktober 2009

S k å p f l y t (t)

Idag har jag tömt, torkat, slitit och släpat. Sedan har jag plockat in, känt efter, gått ifrån en stund, kommit tillbaka och funderat ifall resultatet blev en flipp eller flopp.


Kring det första skåpet kunde jag konstatera att jag minsann hade haft lite flyt eftersom skåpet fick plats i köket, och allt porslin fick plats i skåpet.


Den andra förflyttningen berodde på att vi länge har saknat några av våra nedpackade böcker samtidigt som vi har drömt om ett arbets/läs/datorhörn i vardagsrummet. (Läs: bibliotek) Och det vita skåpet ~ som förr var vårt Höganäs-skåp i köket ~ blev bra som bokskåp.


Sist men inte minst (och definitivt inte lättast) är det bruna skåpet som innehåller sällskapsspel, pysselgrejer och en del glas. Passar nog bra lite överallt även om jag väldigt gärna skulle måla om det ifall dygnet hade haft fler timmar, eller plånboken fler 1000-lappar... Blev bra i det sista hörnet där vi tidigare haft det vita skåpet som numera står i köket.

Skåpflytt med en del flyt tack vare yllestrumpor som glidhjälp, och banne mig om jag inte har lite av den där härliga känslan jag hade som liten på söndagar när jag allt som oftast möblerade om i mitt rum.

6 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Visst är det roligt att förändra lite granna. Fina skåp!

Din minsting är verkligen ett charmtroll!

Härlig skidentusiasm i din stad AVIS!

KRAM från Eva

mommo sa...

Oj, vad du jobbat idag, ser väl ut som en lyckad ommöblering, måste komma och titta snart.Kram.

Anonym sa...

Visst är det lite härligt att dra runt möblerna iblan..mysigt med eget bibliotek..vill med ha en liten sån hörna i vårt vardagsrum. Är det en röd Bumling över köksbordet? Vill HA!*skratt*
Fint blev det & kul med bilder..Kram Milla:D

Cajsa sa...

Vad fint det ser ut!

s.m.i.l.e sa...

Förstår precis! Fast hos mig är det grytlappar istället för yllestrumpor som använts/används. Fast det kanske mest beror på att vi inte har (behov av)så många yllestrumpor här i södern.

Åh vad jag gillar skåpet med böckerna! Om min plånbok haft fler tusenlappar skulle jag satt glasdörrar på mina sjuttioelva Billyhyllor...

Åsså är jag avundsjuk och imponerad över ett helt skåp med pyssel och spel. Det har vi utspritt lite varstans i vårt hus... Jag drömmer om att ha allt samlat. (Apropå utspritt, så överdriver jag inte. Dottern öppnade ett (av många) skåp med spel senast igår och spred ut allt över vardagsrumsgolvet, hallgolvet och ut i köket. Det fixade hon på fem minuter. Det såg ut som om vi haft inbrott och det tog betydligt mer tid än fem minuter att få tillbaka allt på plats. Men nu vet vi vilka spel vi hade i det skåpet).

Petra C sa...

Den där flytta-om-känslan är underbar!