söndag 25 oktober 2009

K v ä l l s p r o m e n a d

Med 3 barn i familjen blir det mest skrik och skrän när alla är tillsammans. Känns det igen av någon?


Men mer och mer har vi insett hur lätt och härligt det kan vara att göra något tillsammans en vuxen och ett barn eftersom det inte behöver vara en avancerad aktivitet ~ man behöver inte gå över ån efter vatten ~ utan man kan göra något litet då och då.


Några kvällar i rad har jag och sonen varit ute på en kvällspromenad tillsammans och jisses vad en 10-åring hinner prata och fundera mycket under en sådan promenad. Kul!

5 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Bra tips. Idag har varit (läs: är) en riktigt konstig dag hos oss. Tycker alltid att söndagen när man går över till vintertid är konstig. Klockan känns liksom fel i hela kroppen. Det blir en lång dag, om man inte gör nåt särskilt. Idag har jag haft en riiiiktigt lång dag. Maken dunderförkyld har sovit hela dagen. 2åringen helvild och springer runt och sjunger och sprider leksaker över hela huset. 7åringen uttråkad. Själv har jag huvudvärk och vill bara gå och lägga mig, men jag bara snavar på leksaker och tvätt överallt. Suck.

Vi har haft bättre dagar.

Kanske skulle satsa på en kvällspromenad alldeles ensam ikväll..?

Anonym sa...

Låter som ett bra & trevligt sätt att ge varandra tid...Kram Milla:D

Pia sa...

Det låter mysigt och smart! Det ska vi ta efter (vi brukar tänka så ganska ofta men det blir lite dåligt med det...)! Speciellt Svinto-Sisters blir ofta ihoklumpade, DE sklle nog må bra av liten egen aktivitet med ngn förälder...

Cajsa sa...

Vi har Wilmer från Malmö på besök. Jag tror jag vet vad du pratar om...

anne sa...

Vilken vinter ni har redan! Var bor ni exakt?