söndag 5 juli 2009

T r ä d g å r d s i n s p i r a t i o n

Inte trodde jag väl att jag skulle få trädgårdsdrömmar av att vistas på Astrid Lindgrens Värld, men det fick jag. Miljön och husen där Lotta på Bråkmakargatan spelades in var helt fantastiska. SÅ skulle jag vilja bo.


Husfasaden hemma orkar man nog inte göra något åt, men att lägga plattor istället för asfalt, och fixa till så att inte allt är så himla fyrkantigt borde väl vara ett lämpligt projekt för framtiden. Eller?

Nå'n som vill hjälpa till?

4 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Oj oj så jättefina inlägg från dig de senaste veckorna!! Verkligen mysiga!
Ni verkar ha så mycket kul tillsammans...
Igår for vår dotter iväg med släktingar till Sverige, på torsdag ska vi hämta hem henne. Senare åker stora sonen med en kompis till Kolmården. Mannen och jag har inte semester samtidigt så det blir lite splittrade resor för oss i år.
Men en tur till en djurpark ska vi göra hela familjen tillsammans.

Ha det riktigt bra!
Kramis, Ann-Christine

s.m.i.l.e sa...

Javisst! Men kan man göra det på vinterhalvåret...?

;-)

Kram på er! Vi är hemma igen. Det blev en något kortare trip än planerat. Trötta föräldrar och liiiite tjuriga barn. Ett av dem i alla fall. Men vi har haft det bra. Få se om jag lyckas fåt till några inlägg om det.

Bye the way, håller som bäst på att köra femminuters och jag hatar det. :-( Har du tips på hur man gör det så smärtfritt som möjligt?

s.m.i.l.e sa...

;-D

Petra C sa...

Jag kanske kan hjälpa till. Om några år när jag förträngt vårt arbete den här sommaren med att förändra vår trädgård.

PS. Ska visa bilder på bloggen vilken dag som helst för den som vill se :)