måndag 6 april 2009

U n d e r b a r t


"Sweet kissing in the moonlight" var sången som hade fastnat i huvudet, och den sjöng vi i liften, sonen och jag, under hela dagen.


Sonen varvade manschesterbackarna med hopp-parken och skogsbanor, och tyckte att dagen var fantastisk.


En glad 5-åring imponerade med en enorm skidkontroll och orkade åka oavbrutet i 3 timmar!


Det känns härligt att se de underbara fjällen i horisonten, och nu lockar de enormt! Om en vecka är vi där och njuter förhoppningsvis av samma sol som vi haft under hela helgen.

8 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Jag har invigt vårskor och vårkappa. :-)

fröken Sätterlund ✯ sa...

Åh vad underbart det ser ut. Det är så härligt att åka skidor när solen värmer gott :) Man blir så skönt trött efteråt..
Kram Therese

Cajsa sa...

Du tröttnar visst aldrig på snön du ;-)) Kram Cajsa.

♥ cloudberrie ♥ sa...

Åååå vad LJUVLIGT!!!
Utsikten är verkligen bedårande vacker från Kiruna och ut över fjällen.

Här är det grått idag, men det kan bli skönt med en "mellandag" för att vila knäna och pyssla med lite annat.

KRAM från Eva

Gottegrisen sa...

Så det är inte bara jag som får dille på den sången :o)

//Linda

Blåbär och hallon sa...

Åh, ni verkar ha det hur mysigt som helst! Jag är verkligen jätteledsen att jag inte orkade ta mig förbi på din födelsedag, men det var en hel del förberedelser... Kebneturen var fantastisk även om vi inte lyckades ta oss till toppen,pga storm...

I Abisko hoppas jag att vi kan träffas, jag ser VERKLIGEN fram emot en LÅNG ledighet, mina batterier laddas lätt ur nu...

Filmen kommer i morgon...

KRAM

jennyella sa...

Hallå! Oj vad jag blir sugen på att vara ute i riktigt vinterväder av bilderna! Men här kan jag lova att våren stormat in för länge sen. Magnolian på vår gata håller på att slå ut och häromdagen var det 18 grader i skuggan. Det är alltid lika chockartat när det plötsligt blir så där varmt, liksom lite jobbigt fast mest härligt. Och vad ska man ta på bebisen så han inte svettas ihjäl i vagnen men inte blir kall i skuggan heller. Nya problem som bara är roligt att fundera på. Vi mår iaf bara bra och skulle det vara så att ni kommer till Skåne när vi är kvar här hemma så vore det ju topp att ses! Kram från Jenny

Pia sa...

Mysigt, mysigt! Våra grabbar var ju också i backen den där härliga söndagen! Själva tränade vi "omlott" och röje i huset...

På Påsk ska vi upp till Kebne med hela familjen, 2 övrnattningar - det ska bli SÅ härligt! Fast det blir skoterfärd upp o ner med tjejerna förstås.

ha en skön Påsk!!