söndag 8 februari 2009

K a l l t

Ute är det -23 grader. Brrrrr... Vi har varit ute korta stunder men största delen av helgen har vi spenderat inomhus. Aktiviteter: LEGO-bygge, lek med Barbie, kanelbullebakning, upphängning av teckningar och lite noggrannare städning av barnens rum.






Vi har också gjort en tårta som blev dotterns val till veckans dessert, och maken som bestämde veckans aktivitet hade köpt ett Nintendo Wii...

Minstingen har faktiskt sovit ute i vagnen trots kylan och maken är just nu ute och åker längdskidor, så livet går faktiskt vidare i den lilla staden trots ganska extrem kyla. (Men förresten: extrem och extrem, i de kringliggande byarna har det rapporterats om -38 grader...)

7 kommentarer:

mommo sa...

Har orkat mig upp en stund till datorn, vilken trevlig helg ni verkar ha haft,synd att jag inte kan säga det samma ,eftersom jag legat däckad hela helgen.Nu känns det bättre så det blir nog till att jobba i morgon.Tårtan ser väldigt smarrig ut.Kram.

s.m.i.l.e sa...

Jag har också bakat kanelbullar idag...! :-)

Cajsa sa...

Låter som ni haft en mysig helg! Här är det sjukstuga igen. Imorgon ska jag har dörrar o fönster öppna och vädra ut alla eländiga baciller! Kram Cajsa.

s.m.i.l.e sa...

De efterfrågade bildbevisen är på plats!

Brr, jag fryser bara jag tänker på hur kallt ni har det... Skickar en varmkanelbulle till dig. Nej visst, det behövs ju inte! Du har ju egna!

Kram på dig!

Blåbär och hallon sa...

Vi har haft en helg med en väldans massa kalasande och den aktiviteten funkar ju i alla väder:)

JAg försöker se positivt och tänker mig att nog många bacilluskor dör i den här kylan, vad tror du?

Kram A

kardemumma sa...

Brrr... vad kallt ni har det.Vi ligger nog också i detta "kylbälte".Idag har vi -18 och det är precis efter all snö som har kommit.Trevlig blogg du har :)
Kramat C

Jenny sa...

Hej!
Jag har precis hittat hit. Vilken härlig blogg du har! Jag lägger till dig bland mina favoriter :)