tisdag 6 januari 2009

V a r d a g s v ä n n e r

Snart, mycket snart, är det ju dags för vardagen igen. Jag brukar säga att om man trivs med sin vardag ~ då trivs man med livet. Livet innehåller ju nämligen en hel del vardag... I det här inlägget vill jag hylla några av mina vardagsvänner. Dessa vänner har jag inte alltid haft, men sedan de flyttade in i mitt liv blev mitt liv lite enklare och lite trevligare. Så här kommer de:


Pysselhörnan. Har du pysslande, klippande, klistrande, målande och bakande barn så underlättar ett pysselbord din vardag eftersom man inte behöver få ett städutbrott varje dag vid middagstid.


Citronsåpan. En hemmamamma torkar en hel del bord, golv och stolar under veckorna och vill du slippa uttjatad Ajax-doft och torra händer ska du genast inhandla Grumme Citronsåpa.



Bläckfisken x 2 hänger i tvättstugan och underlättar definitivt upphängningen av husets alla tvättade strumpor.

Är det nu så att du har något hemma hos dig som underlättar din vardag så kan du väl vara snäll och tipsa mig. För även om jag trivs med min vardag så som den är nu, så kan den bli ännu bättre...

11 kommentarer:

Petra C sa...

Mycket bra tips du har! Ska ta fram min "bläckfisk" (som inte är en bläckfisk utan en ful vit sak) till alla strumpor nästa gång det är dags att hänga tvätt. Har inte tänkt på den på länge, den ligger nog längst in i tvättskåpet.

Pysselhörna ska jag ta och fundera på när yngste familjemedlemmen är stor nog att anförtros en sax. Eller kulspetspennor under icke-bevakning.

Mindi sa...

Hi-hi...

Ja både såpa och bläckfisk har vi också här hemma. Det är väl den där pysslehörnan vi saknar fast ibland kan det kännas som att hela huset är en enda pysselhörna... typ. ;)

Kram kram
M I N D I

trotsig sa...

Jag är också trebarnsmamma om än ingen hemmamamma. Vi har både citronsåpa och bläckfisken från Ikea. :)

Fin blogg

Cajsa sa...

Bra tips! Min nya vän heter vaxduk!

♥ Fyra årstider sa...

Grumme citron den får det bli nästa gång.
Kram Lotta

♥ cloudberrie ♥ sa...

vad BRA tips! Det där med pysselhöra var ju en toppen idé! Det ska jag föreslå här hemma med.

Grumme, ja DET luktar gott! Det finns inget ljuvligare än tvätten med Grummes flytande äppeltvättmedel.

Jag måste fundera på det där med min vardag. Bra tema! Jag har kanske nåt jag med att "dela med mig av", för som du säger så är vardagen något att gilla.

KRAM från Eva

Petra C sa...

Åhå... finns bläckfisken på IKEA? Måste undersökas vid nästa besök.
Vaxduk har vi också, underlättar skötseln av matbordet.
Har inga egna tips på rak arm, det måste jag fundera på :)

s.m.i.l.e sa...

Hrm...nu fick jag lite huvudbry. Tål att tänka på det där. Men vilken fin bläckfisk! Röd dessutom! Var hittar man en sån? Jag fick ha-begär! Och jag har fullkomligt drömt mig bort i ljuva bilder och fått massa massa ny inspiration från Chez Larsson-bloggen! Jag säger bara...åhhhhhh... Ordning och reda och struktur. Åh vad jag gillar det!
Jag ska fundera på länktips, återkommer. Idag har jag varit fullt upptagen med annat, som du ser i min blogg. :-) Kram!

Blåbär och hallon sa...

Jag har precis upptäckt citronsåpan och den är underbar! Härlig doft och mjuka händer, dessutom gör den rent. Kan det bli bättre?! JAg ska fundera på vardagstips...

Anonym sa...

Hej Mamman i Huset. Är här för fösta gången och lämnar ett litet spår efter mig :) Apropå tips som underlättar vardagen kan jag lätt rekommendera en (eller två) Elfahyllsats med färgmarkeringar på så att familjen kan sortera tvätten på en gång istället för att jag ska behöva göra det. Jättebekvämt, plus att det är enkelt nog för 4- och 6-åringen här hemma att grejar det (de fixar det dessutom bättre än maken *haha*).

Annelie Johnsson sa...

Härligt med ordning o reda!! Här rensas det o slängs som aldrig förr, det är en uuunderbar känsla! Kram♥