onsdag 12 november 2008

S o n e n

...är MYCKET förtjust i Star Wars. Lyckan var stor när vi under semestern besökte Star Wars-utställningen och han dessutom blev utvald att lära sig fäktas med lasersvärd i Jedi-skolan och till slut fick möta självaste Darth Vader i en duell.

Lyckan var också stor när han i förrgår fick ett inbjudningskort till en klasskompis kalas med Star Wars-tema. Han ville vara Jedi-krigare med brun lång kappa, och mamman i huset skyndade sig att inhandla tyg och svettades vid symaskinen igår kväll för att sedan kunna konstatera att resultatet blev bra. Kappan passade bra, såg ut som den skulle och sonen "kände kraften i den".
Besvikelse nr 1 kom idag i skolan när killarna i klassen upptäckte att inte samtliga killar var bjudna, och besvikelse nr 2 kom när själva kalaset började och sonen upptäckte att INGENTING
på kalaset hade med Star Wars att göra... Hur tröstar man en 9-årig entusiast då?

9 kommentarer:

Sara Mårtensson sa...

Hihi.. de är tagna idag faktiskt men nu ikväll har vi haft lite lätt snöfall. All snö vi fick förut tinade bort och vi har haft + grader till och från så vi får se om snön som kom ikväll stannar. Konstigt väder det här!!
Oj men bjuder man in till tema och sen är det inget tema.. Men du får trösta honom med att han såg jättehäftig ut i sin fina kappa!!
Här behöver vi inte skotta snö än i alla fall ;-) Vi halkar runt och slår oss istället på den isiga asfalten!

Kram Sara

mommo sa...

WOW,vilken kille,trösta honom med att han i allafall varit på en riktig Star Wars utställning.Hoppas han kommer över besvikelsen snart,det brukar gå fort i den åldern ,har jag för mig.Kram.

s.m.i.l.e sa...

Oj, ja det var en besvikelse det. Men wow, han fick gå på Star Wars utställning! Gissa om min pojke hade älskat det! Han är (naturligtvis) också Star Wars fantast.

Han får bjuda på egen Star Wars maskerad.

Pia sa...

Jo du, Star Wars-perioden känner jag igen - storebror hade en låång sådan, men den har nu gått över. Lillebror är inte jättefanatisk, men lite småintresserad.

Vilken fin jedi-riddare, förresten :-) !

s.m.i.l.e sa...

fikat?

s.m.i.l.e sa...

Jag igen. Ville bara säga att jag gillar den rosa väggen och den vita pärlsponten! Och att jag är imponerad av din sykonst. :-) Kram!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Hamnade hos dig via en annan blogg men fastnade. Det fanns såååå mycket fint hos dig att kika på! Gillar ditt fina kök med rosa och vitt.

Vilken gullig Star Wars kille du har men synd att det inte var ett riktig tema kalas.

Kram från Eva

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad KUL! Vi bor ju "nästgårds" men jag fick klura lite innan jag kom på var du är ;) Men ett av utflyktsfotona avslöjade en känd siluett. Jag blir lite avis nu, jag älskar verkligen era fjäll! Roligt med en "granne", får jag länka till dej?

Kram från Eva

Petra C sa...

Så tråkigt att inte kalaset var så mycket star wars som han ville. Vilken besvikelse. Och stackars mamman, för man vill ju gärna skona sina små från besvikelser även om man vet att det inte går att göra.
Han var i alla fall jättesnygg i sin kappa! Det var duktigt sytt av dig!