fredag 14 november 2008

F R E D A G F R E D A G F R E D A G

Det är nå't speciellt med fredagar. (Även om maken ska arbeta natt hela helgen och jag eftermiddag imorgon.) Det spelas bättre musik än annars på radion, barnprogrammen passar även oss vuxna (Barda!) och kvällen känns längre än andra kvällar (Även om jag somnar 22:00 precis som andra kvällar.). Idag serverades det dessutom en dessert här i huset!


Lite så här i smyg ska jag också anta utmaningen som jag fått av Wilda Stenlyckan. Jag ska berätta 7 saker om mig själv.

1. Är duktig på att skriva rim och ramsor. Har faktiskt vunnit en del i slogantävlingar tack vare den kunskapen; bland annat en vistelse på Selma Spa (6500:-) och lyxiga underkläder till vårt bröllop (2000:-).
2. Dricker inte alkohol.
3. Har inte varit utomlands sedan 1995 då jag var au-pair i Barcelona.
4. Har bott på 6 ställen utspritt över hela Sverige.
5. Får väldigt lätt ångest när jag spenderar pengar...
6. ...vilket passar bra eftersom vi har valt att leva med liiiiite pengar och istället vara föräldralediga läääänge.
7. Är väldigt flexibel av mig, men tränar faktiskt på att bli bättre på att säga nej.

Det här kändes ganska svårt, men det var samtidigt nyttigt. Kanske var detta intressant för någon, kanske inte... Jag skulle i alla fall vilja veta lite mer om dessa bloggare: S.M.I.L.E., PetraC och Annelie. Det var alltför svårt att välja ut 7 bloggare som man egentligen skulle, men här kommer ännu ett avslöjande om mig: jag bryter ofta kedjebrev och kedjeutmaningar... Trist va?

4 kommentarer:

Petra C sa...

Oj, det var en utmaning som heter duga. Jag ska klura lite på den ett tag och så återkommer jag.
Ditt brev postas så att du har det på måndag förresten.
Kram Petra

s.m.i.l.e sa...

Ok. Jag antar utmaningen, men behöver också klura lite på den först. Återkommer.

Sara Mårtensson sa...

Ja tänk att han tackade henne! Barn är så underbara!
Roligt att läsa om dig, då vet man vart man ska vända sig då man har problem med julrimmet ;-) Oj.. jag har bara bott på två orter i mitt liv men flyttat desto mer gånger. Desserten såg supergod ut! Mums! Vi har ätit marshmallows och sett film :-) Det ska bli roligt att se ditt pepparkakshus och skåpet sen!
Hoppas du får en trevlig helg!

Kram Sara

Annelie Johnsson sa...

Det tål att funderas lite på, men ska försöka klura ut några bra svar. Återkommer på bloggen lite senare.
Ha en riktigt skön helg!!
Kram Annelie