söndag 29 november 2009

S ö n d a g


För flera veckor sedan bloggade jag om solens sista strålar men idag blev jag motbevisad: ännu lever vi inte i mörker. Eller mörker och mörker förresten, vi har det ljusast i Sverige kan jag tänka mig tack vare snön.


Idag när jag körde upp son och systerson till slalombacken blev jag alldeles varm i kroppen, trots en 12-gradig kyla, på grund av att det är så vackert ute.


Vackert så att man nästan får dåndimpen...


Vore jag miljonär skulle jag bjuda upp alla sörlänningar jag känner för att få uppleva detta precis just nu.

9 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Å det hade vi varit er evig tacksamma för. Det är ofattbart för oss, som firat första advent med solsken, gröna gräsmattor och knoppande träd och buskar (!).

Gottegrisen sa...

Man blir grymt avundsjuk på snön. Översta bilden är jättehärlig!

//Linda

Unknown sa...

Hoppas det är så här vackert när vi kommer upp!!!!

Vi har grillat korv i Torup idag och lek i skogen och i bäcken... Killarna var så smutsiga när vi kom hem så du kan inte tänka dig!

Stor kram från oss i söder

s.m.i.l.e sa...

Tack för tipset! När jag läser om Gottegrisens kalender och nu om dina påhitt så blir jag sugen att göra nåt... Men nej, det hinns inte med. Det blir en fin december ändå.

Pia sa...

Ååååh, vad härliga bilder du fått till! Visst blir man nästan religiös en sådan här dag? Jag, Ebba o Stina var ute på fototur runt kvarteret idag, vissa av dina motiv känns väldigt bekanta ;-)

Visst verkade det ha funkat bra med de tre grabbarna i backen igår? T var iallfall nöjd =)

Ha en bra vecka!

Anonym sa...

åhhh men kan du inte bjuda upp oss ändå. När passar det att vi kommer? Det ser strålande vackert ut med klarblå himmel och massa snö. Vi ska lära Frejis åka skidor i vinter och här nere har vi inget att åka på ännu. Det var länge sedan vi sågs. Hoppas vi får till det i vinter.
Massor med kramar från svägerska, brorsa och kusiner i Sollefteå.

According to Nicky sa...

Vilka härliga Bilder! längtar tills snön dyker upp här nere i Skåne :)

Önskar dig en mysig kväll! Kram/Nicky :)

Petra C sa...

Vackert vackert! Är avundsjuk. Det är i december jag VILL ha snö här hemma. Men vi får den senare och då är det mest bara slask.
Kram!

Livet de la crème sa...

Men du, så underbart vackert! När jag ser bilder som dessa kniper det i mitt Norrbottenshjärta, jag längtar hem :)