måndag 24 augusti 2009

N u t i d

Rensning och städning pågår i det lilla huset. Allt på en gång! Kaos i vissa vrår, och nyskapad ordning i andra. Snart kommer jag att kunna andas här inne och veta att det finns lite tomma utrymmen här och där, och att dammtussarna är förpassade till avloppet.


Men det tar tid. Lång tid. Speciellt när eftermiddagarna bjuder på sensommarvärme. Men när man ser trädens löv finns det inte en chans att man tar fel på årstid: Hösten är här!



Och lagom till att hösten är här kan jag och stora dottern njuta av blomster på vår lilla äng i den gamla sandlådan. Morötterna som vi har odlat ska jag inte visa storleken på, men de liknade mer tandpetare än morötter även om det doftade morot.


Bjuder också på en bild av den numera svårfotograferade lill-tjejen. (Kanhända är hon less på att bli fotograferad...) Hursomhelst kryper man som vuxen ofta ner på huk när de små ska fotograferas, och hon gör såklart likadant. Typiskt! Jag ville nämligen visa bland det gulligaste jag vet: småfolk i nattlinne!

3 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

:-)

Jag vill också städa och röja! Förra veckan var planerad till sånt, men eftersom solen behagade visa sig och bjuda på värsta högsommarvädret på sensommaren, så kunde jag bara inte vara inomhus. Det blev strandbesök och utomhusaktiviteter. Fast det är jag ganska stolt över. Att jag prioriterade.

Ja, visst är det fint med nattlinne på småfolk. Det tycker nog Lillan i den här familjen också. Just nu sover hon i sin Carrie-outfit! Förlåt, Prinsessa-klänning, som hon kallar den. Världens sötaste, både att se henne i den (trots att den börjar bli lite liten..) och att höra henne säga "Pinsessa".

kramar till er alla! Åh, vad jag saknat dina inlägg...

Annelie Johnsson sa...

Här är semestern slut, och vardagen rullar på igen. Skulle verkligen också behöva göra en rejäl höstutrensning, men inte idag, vill njuta lite till....


Kram!!

Petra C sa...

Jag vill också röja och rensa. Men jag har bara kommit till planeringsstadiet. Vi har i alla fall gjort ett krafttag och städat ordentligt i alla (?) vrår för att få det rent efter sommaren. Tänk vad mycket pollen och skräp det drar in när alla fönster står öppna mest hela tiden.