söndag 30 augusti 2009

H ö s t l ö v

Tänka sig... En störtskur räckte för att den igår så gröna gräsmattan skulle bli fullständigt fylld av höstlöv.


Men än så länge är det bara björkarna som fäller. De stora rönnarnas löv får vi njuta av ytterligare några veckor. Förhoppningsvis kommer det även torra, svala och härliga höstdagar att njuta av innan det är dags för den vita vintern!

Inomhus råder ett välstädat kaos. Ingen förändring när det gäller de små och stora projekten, men för tillfället är dammtussarna bortjagade och vi är redo för en ny arbets- och skolvecka! Det har skett ungefär samma sak i familjekalendern som på gräsmattan, men när det gällde familjekalendern var det skolstarten som var störtskuren: För vips var kalendern fylld! Av aktiviteter...

5 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Japp, jag sprättar också. Ibland funkar det och ibland måste man plocka fram symaskinen för att märket är insytt i fållen. Trist.

Japp, här börjar också kalendern bli full. Men jisses vad jag varit trött i helgen! Det tog på krafterna att komma tillbaka på jobb. Jag har fått samma sömnklocka som dottern. Min energi tar slut vid halv åtta på kvällen...

Men jag har ju alltid en kortsemester framför mig att se fram emot. Snart, snart, snart.

Petra C sa...

Oj. Höstlöv. Redan. Hänger visst inte riktigt med. Det kanske faktiskt kommer snö snart på riktigt?!!

Myrtel sa...

Sommaren håller på att ta slut även här i söder... Skola och aktiviteter är i full gång.

Hoppas allt är bra med er alla!

Kram/ De 3 M:en i M

s.m.i.l.e sa...

Hej min vän! Apropå din kommentar hos mig: det gör man inte. Eller rättare sagt, det är därför jag ofta har inläggen Trött tröttare tröttast...

Skönt att ordningen snart är återställd igen för dig. Många kramar från en som är trött tröttare tröttast. :-)

s.m.i.l.e sa...

Förresten, jag är nyfiken på vart dina ABC-bokstäver hamnade! Mina står just nu insprängda bland böckerna i bokhyllan, men jag är inte helt säker på att de ska bo kvar där. Behöver inspiration! Visa mig! :-)