torsdag 9 juli 2009

K a k b u f f é

Kanhända finns det på övriga platser i landet, men vi förknippar kakbufféer med Skåneland. Under åren har vi nog testat alla kaffestugor som har buffé på Österlen och under den här sommaren blev det kakbuffé vid 2 tillfällen: den första och sista dagen på semestern.


Vilken som var bäst? Dagens såklart, men det berodde inte på kakutbudet ~ även om det också var suveränt ~ utan på sällskapet! Tack för goda och trevliga timmar!


Innan kakorna hann vi med lite shopping också, HÄR! Bra med lite rolig shopping så här den sista semesterdagen eftersom jag nu helt plötsligt längtar hem lite för att placera ut de fina bokstäverna.

4 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Tack själv! Vilken mysig eftermiddag! Och vilka goda kakor! Och vilken mysig butik! Och vilka underbara barn vi har! Hoppas ni får en angenäm resa hem och att vi ses snart igen!

Många kramar från mig och min familj.

Gottegrisen sa...

Vilka har du att rekommendera? Café Annorlunda tycker jag är en höjdare.

Trevlig helg!

//Linda

s.m.i.l.e sa...

Tänkte ha mina bokstäver i bokhyllorna i vardagsrummet, så där lite käckt insprängt bland böckerna. Men det kräver ju att jag ska stuva om allt i hyllorna och det känns måttligt roligt... Hrm... Får se när/om det blir av. Just nu står de på Beståskåpet i vardagsrummet istället. Kan tänka att jag kommer bära runt dem ett tag och testa lite olika ställen innan de "hittar hem".

Ser fram emot att se vart du gör av dina.

Cajsa sa...

Fina bosktäver. Jag är beroende, men man kan ju inte ha hela afabetet utplacerat i huset!!!