söndag 12 april 2009

S n ö s m ä l t n i n g

Nu går det undan... I förrgår var vi ute på en underbar sparktur med perfekt sparkföre, och igår kom värmen och nu smälter snön riktigt snabbt under dagarna.


Gårdagen spenderades utomhus eftersom det var varmt och soligt. Först åkte vi ett skidlopp i en by utanför sta'n, och sedan roade sig barnen med lek i snösmältningen... Vattenlek alltså!




Det lär väl ta ytterligare 1 månad innan man börjar se gräsmattorna här hos oss, men snart är i alla fall uppfarten fri ifrån snö. Och sonen har redan börjat med "när-får-jag-ta-fram-cykeln-tjatet"... När det gäller cykeln måste man vänta ytterligare några veckor eftersom snöhögarna som skymmer vägkorsningarna är enorma!

5 kommentarer:

Cajsa sa...

Vi premiärcyklade i fredags & idag tog vi bort stödhjulen. Helt underbart att ställa undan skidorna och pumpa däcken istället. Ha en fortsatt fin helg! Kram Cajsa.

s.m.i.l.e sa...

Mail!

Gårdsromantik sa...

Jadu ... det känns lite tufft med de där vårteckenmåndagarna som jag gav mig in i...

Inte en endaste liten växt har man skådat än.

Kram Maud

♥ cloudberrie ♥ sa...

Det töade rasande fort idag hos er!
De stängde huvudentren till Ishotellet medan vi var där.

Jag skulle ha tagit reda på VAR du bor och så hade mindi och jag kikat in ;)

KRAM KRAM från Eva

Vicki sa...

Oj, vad mycket snö ni har kvar??

Hoppas ni haft en trevlig påsk!!

Vicki