onsdag 15 oktober 2008

H e m m a p y s s l a r e n

Oj, så länge jag har planerat att göra en så'n här tavla till sonens rum... Hade jag vetat hur roligt och enkelt det var hade den blivit gjord för länge se'n. Maken snickrade lite snabbt igår kväll, och målningen tog väl mig en kvart. Snabbt och lätt!

Pysslet som skymtar i hyllan under tavlan är lite mer tidskrävande; fotografier. Jag sätter in papperskopior i album till barnen och skriver lite till bilderna. Hittills har det blivit så att barnen får egna personliga album, men nu med 3 barn känns det lite tufft. Jag funderar på att gå över till ett gemensamt familjealbum istället. Hur gör du?

5 kommentarer:

Petra C sa...

Snygg tavla.

Jag har tänkt göra personliga album till barnen tills de är typ fyra år... jag tror att jag tänkte det i alla fall. Det har med åldersskillnaden på barnen i fråga att göra. storebror är tre år äldre och jag tänkte att ett år får han i sitt album med lillebror med på bilderna också.

Vitudden sa...

Hejsan!

Snygg tavla! Är lite sugen på att göra en själv, vi får se om det blir någon.

Ha en bra dag!
Ulrika

s.m.i.l.e sa...

Kanonfin!

Ja du, fotoalbumen. Mitt ständigt dåliga samvete. Jag bloggar emellanåt om att jag ska sätta in bilder, men det blir inte mycket gjort. Just nu har jag haft matrumsbordet belamrat i tre veckor.. Blir visst aldrig färdig. Min målsättning är album per barn. Förra veckan blev jag nästan nästan färdig med sonens bebisalbum och han är 6,5 år gammal! Men det var jättekul att göra hans album samtidigt som lillasysters. Så det var kanske en mening med att vänta...

(Apropå papperskopior så har Fuji film bra erbjudande på framkallning nu. 100 bilder gratis! Jag skickade in 250 bilder på raken!)

Fröken Fräken sa...

Nämen, nu fick jag ju idéer när jag ser denna tavla. har du använt limträskivor till själva tavlan? Ska nog fundera ut att göra något likande. Supersnyggt när det ser ut som en gammal skylt!

♥ Fyra årstider sa...

Vilken fin tavla. God lycka i min tävling
Kram Lotta