söndag 19 oktober 2008

F ä r g b e h o v

Det är bra att blogga - jag har sagt det förr - man ser vad man faktiskt fått gjort i vardagen. Och ibland ser man vad man inte har gjort men borde göra... Jag såg den mesigt blå symaskinen och kände att jag behövde färg i mitt lilla rum. Snabbt och lätt fixat!


I förgrunden syns vimplar som ska hänga i taket när vi ska fira vår 1-åring om drygt en vecka. Att 1 år har gått sedan jag vaggade omkring med stor mage känns ofattbart... Tiden går fort, och det är som alla äldre alltid har sagt: Det är på barnen man ser det!

6 kommentarer:

mommo sa...

Så rätt ,så rätt det är på barnen man ser det....såg din fina symaskinshuva när jag var hos er senast men glömde säga nåt,så det får bli nu istället, mycket fin och färggrann..ha det bra i vinterlandet,vi ses snart. Kram.

Fröken Fräken sa...

Jag tog in lite blåbärsris igår + mossa och kände då precis samma sak, att jag behövde få in lite färg nu när det är så kalt ute. Så jag ska försöka få in lite mer grönt.
Tack för förklaring kring hur trätavlan var gjord av. Det ska snarast beges till brädgården!!

s.m.i.l.e sa...

Vilket underbart tyg!!! Jag som är så färglös i mitt färgval i vanliga fall blev störtkär i tyget!

Tack söta du för fina ord - och du - tack detsamma!

Blåbär och hallon sa...

En färgklick är alltid bra! Härligt tyg!

Kram A

Petra C sa...

Härlig färgklick.

På barnen och på idrottare och tv-personligheter. När man sitter och ser småttingar födda sent 80-tal vara framgångsrika i tex idrott så inser man att man själv har passerat bäst-före-datum. ;)

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Tack så mycket och tack detsamma!

hihi.. jag har faktiskt tittat in här också förut och vet inte om jag lämnat någon kommentar men nu gör jag också det ;-)

Ser att ni fått lite snö.. här har det kommit lite lätt en dag men det tinade bort direkt. Men just nu känns det som att snön gärna får dröja lite.. men när den väl kommer är den nog välkommen :-)

Vad duktig du är på att pyssla, tavlan och överdraget var jättefina!

Ha en fin vecka!!

Kram Sara